Buyuk adaya gezi

Arkadaslarla Hidirellez diye buyuk adaya gittik. Hava guzel, deniz muhtesem, dostluk mukemmel, muhabbet koyu. Hidirellez oldugu icin bayagi kalabalikti. Saat 9.30 gibi bulustuk 10.15 vapuruna bindik. Mis gibi deniz havasi alarak, tek tek adalari dolasarak Kinali, Burgaz, Heybeli ada ve nihayet Buyuk adaya geldik.

Hemen iki fayton kiraladik (aman dikkat faytoncularla iyi pazarlik yapin) her fayton 4 kisi aliyor. Bindik gule oynaya Aya yorgi kilisesine cikmak icin yola koyulduk, tabiki atlarin cikardigi o pis kokulari duyarak. Ben kiliseye kadar cikaracaklarini zannederken yari yolda biraktilar. Indik ve yokusu tirmanmaya basladik, aman allahim ne yokus ne yokus cik cik bitmiyor, gunes bir yandan tepeden bizi yakiyor, terler akiyor. Bir de tirmanirken hic konusmayip surekli dua edip, dilek dilemek lazimmis. Bizde dilek diliyerek kiliseye ciktik. Icerisini gezip dilegimizi diledikten sonra cay bahcesine oturduk. nefis caylarimizi ictik, cekirdeklerimizi citledik, simitlerimizi yedik. Sonra donuse gectik, cikisimiz kadar zor olmadi inisimiz (tabi yari yolda faytona bindik.)

Eskiden bu faytonlar ben daha cok kucukken antepde vardi, gidecegin yere bu faytonlar gotururdu. O zaman bizim evimiz merkezde oldugu icin faytonlar karsimizda dururdu. Kavaklik diye bir mesire yeri vardi oraya faytonlara biner giderdik, ama cok eglendigimi hatirliyorum hayal meyal. Simdi zaten onlar yok, bizi bindirecek ne anne kaldi ne de baba.
Tabii bu kadar yol cikip indikten sonra aciktik. Yemek yemek icin gezinirken yolda siralanmis lokantalar adeta bizleri kolumuzdan iceri cekmek icin ugrastilar. Adada fiyatlar fahis, pazarlik yapinca indirimli yiyebiliyorsunuz. Guzel yemeklerin yaninda buz gibi biramizi ictik. Sohbet guzel, yemek guzel , muhabbet koyu idi.

Sonra hidirellez icin senlik vardi, biraz seyrettik, ama cok usuduk, hava buz gibi oldu birde ruzgar vallahi donduk, hemen vapura binip donduk.
Gercekten cok guzel bir gundu. Sizlerde adanin en guzel su zamaninda adaya gidip, guzel bir gun gecirebilirsiniz.