Helsinki

Finlandiya'nın nufüsu en fazla olan ili ve başkentidir. Bir gün önceden Helsinki biletlerini kızım okuldan dönerken aldı. Trenle gidiceğiz ve sabah 6.5 da yola çıktık. Trenler çok temiz, rahat ve güzeldi. 2 saat yolculuktan sonra Helsinki'ye geldik.

Helsinki çok temiz bir şehir, düzenli güzel. Burada yüksek bina göremezsiniz. 4 kattan fazla bina yok gibi. Baltık denizinin kıyısına yerleşmiş şehir. Küçük kızımla elimizde bir harita, sırtımızda çantalarımız yola koyulduk. Önce dünyanın ilk taş kilisesine gittik. Kayanın içini oymuşlar, o çağda bile muhteşem bir kilise yapmışlar. Her ülkeden kafile kafile kiliseyi görmeye gelmişler, bayağı kalabalıktı. Kiliseden ayrıldık, aman bir soğuk bir soğuk -8 derece donuyoruz ama gezmeden, görmeden gitmek olmaz.

Baltık kıyısına geldik. Orda pazar kurulmuş el örgüleri, pançolar, biblolar özellikle geyikler, hele bir kızılderili vardı sürekli tamtam çalıyordu. Bende fotoğrafını çektim. Hiç bir şey almadık ,her şey çok pahalıydı. Ama manzara çok güzeldi.

Ordan tepedeki bir kiliseye gittik. Gerçekten binaların içi ve dışı oya gibi işlenmiş muhteşem yapılar. Camlardaki vitraylar, tavandaki, duvarlardaki resimler muhteşem. Kiliseye girdiğimizde başımızda berelerimiz vardı, papaz bize çıkarmamızı söyledi. Biz kiliseyi gezerken vaftiz töreni vardı, izledik fotoğraf çekemedik çünkü yasaktı.Keşke çekebilseydim sizlere gösterirdim. Bebeği kutsal dedikleri bir tas suda (o soğukta) başını ve ayaklarını yıkıyorlar. Bebeğin günahlarından arındığını zannediyorlar. Ama bence bebekler günahsız tertemiz doğarlar.

Arada bir cafeye girip sıcak bir şeyler içiyoruz. Yemeklerimiz çantada onlardandan yiyoruz. Dışarda bir şey yemeğe güvenmiyoruz. Avrupalılar en çok domuz eti yiyorlar, bunun için her taraf kokuyor (yemek olan yerler) belki bana öyle geliyordur. Düzenli bir şehir. Avrupa zirvesi burada yapılıyor. Avrupa birliğini en çok hak eden bir ülke. Bir kaç kilise, müze, alışveriş merkezi gezdikten sonra tekrar istasyona geldik ve Tampere'ye döndük. İtalya'ya da 2 gün sonra gideceğiz, ordan da izlenimlerimi yazacağım.